Aktuality

Zveřejněno 24. 04. 2020

Uvolnění od 27.4.2020

Nová usnesení vlády.

sb070-20-AK [PDF 140.25 kB]

Zveřejněno 15. 04. 2020

Oznámení o zahájení

Oznámení o zahájení projednání návrhu Zprávy o uplatňování Územního plánu Petrovice s pokyny pro zpracování návrhů změn

Veškerá dokumentace je k nahlédnutí na úřední desce včetně příloh ( http://e-uredni-deska.cz/petrovice/ )

Zveřejněno 09. 04. 2020

Prodejny a provozovny

Kam můžeme a co není otevřeno od 9.4.2020


Které prodejny a provozovny mají i v době nouzového stavu otevřeno

  • potraviny
  • pohonné hmoty a paliva
  • drogerie
  • lékárny, výdejny a prodejny zdravotnického zboží
  • prodejny malých domácích zvířat, krmiva a dalších potřeb pro zvířata
  • prodejny brýlí, kontaktních čoček a s tím souvisejícího zboží
    prodejny tabákových výrobků, novin a časopisů
  • prádelny a čistírny
  • autoopravny, pokud v nich není současně více než 30 osob
  • odtahové služby
  • prodejny náhradních dílů
  • provozovny pro výdej zboží z e-shopů
  • prodejny zahrádkářských potřeb včetně osiva a sadby
  • pokladní prodej jízdenek
  • lázeňská zařízení, pokud v nich bude poskytována pouze lázeňská služba hrazená alespoň zčásti z veřejného zdravotního pojištění
  • květinářství
  • provádění staveb a jejich odstraňování, projektovou činnost ve výstavbě, geologické práce, zeměměřičství, testování, měření a analýzu ve stavebnictví
  • prodejny látek a textilní galanterie
  • provozovny servisu počítačů, spotřební elektroniky a domácích spotřebičů
  • realitní zprostředkování a činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
  • zámečnictví
  • opravy, údržba a instalace strojů a zařízení pro domácnost
  • pohřební služby, provozování pohřebiště, provádění balzamací a konzervací, zpopelňování lidských pozůstatků nebo lidských ostatků, včetně  ukládání lidských ostatků do uren
  • myčky automobilů
  • prodejny domácích potřeb, pokud v nich lze nakoupit ochranné prostředky (např. roušky, respirátory, desinfekci apod.)
  • provozovny pro sběr a výkup surovin
  • kompostárny
  • sběrné dvory
  • hobbymarkety
  • prodejny stavebnin a stavebních výrobků
  • železářství
  • prodejny i servisy jízdních kol

Na které prodejny a zařízení se i nadále vztahuje zákaz provozu

  • provozovny stravovacích služeb, umístěných v rámci nákupních center s prodejní plochou přesahující pět tisíc metrů čtverečních
  • herny, kasina
  • autoškoly
  • taxislužby, s výjimkou taxislužby rozvážející potraviny nebo osob s oprávněním řidiče taxislužby
  • vnitřní sportoviště
  • divadla, koncertní sály, kina
  • bohoslužby v kostelech
  • sportovní utkání
  • školní zařízení
  • prodejny s obuví či oblečením
  • restaurace a stravovací zařízení (výjimku mají ale ty, které vaří pro zaměstnance, poskytovatele zdravotních a sociálních služeb, vězně)
  • knihovny
  • knihkupectví
  • papírnictví
  • veletrhy a trhy
  • galerie a muzea
  • zařízení poskytující ubytovací služby (penziony, hotely)
  • samoobslužné prádelny a čistírny
  • prodejny s elektrospotřebiči
  • kosmetické salony (kosmetika, pedikúra, manikúra), kadeřnictví

 

 

Zveřejněno 08. 04. 2020

Opatření k zápisům do MŠ

pro školní rok 2020/2021

Opatření k zápisu [DOCX 9.34 kB]

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává v souvislosti s mimořádnými opatřeními vlády k ochraně obyvatelstva v souvislosti s koronavirem a onemocněním COVID-19 opatření k organizaci zápisů k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2020/2021. Zápisy budou probíhat v květnu, a to bez přítomnosti dětí a zákonných zástupců.

Zápis proběhne v souladu s právními předpisy.


PODÁNÍ ŽÁDOSTI

1.  žádost a čestné prohlášení, které jsou na webových stránkách vyplníte doma a v den zápisu odevzdáte v MŠ v úterý 12. května 2020 od 10 do 14 hodin.

nebo

2.  vyplněnou žádost a čestné prohlášení odešlete na adresu školy poštou – od 2. května do 12. května

 

Doložení řádného očkování dítěte
Podmínkou přijetí dítěte do MŠ je podle § 50 zákona o ochraně veřejného zdraví je splnění povinnosti podrobit se stanoveným pravidelným očkováním, nebo mít doklad, že je dítě proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci. Tato povinnost se netýká dítěte, které plní povinné předškolní vzdělávání.

V současné situaci nenavštěvujte osobně lékaře.

Pro doložení této povinnosti zákonný zástupce:
1. prohlásí, že je dítě řádně očkované (vyplní vzor)
2. doloží kopii očkovacího průkazu


OBSAH ŽÁDOSTI (V OBÁLCE)

1. Žádost o přijetí dítěte do předškolního vzdělávání (viz příloha ke stažení)

2. Prohlášení o očkováním a kopii očkovacího průkazu (viz příloha ke stažení)

3. Kopii rodného listu dítěte a občanského průkazu zákonného zástupce

 


Ředitelka zašle spolu s potvrzením registrační číslo, pod kterým bude zveřejňovat výsledky zápisu. Výsledky budou zveřejněny na webových stránkách a na dveřích budovy do 30 dnů od data zápisu.

Poskytnuté materiály (kopie rodného listu, občanského průkazu a očkovacího průkazu) budou sloužit pouze pro účely kontroly ověření platnosti údajů ve správním řízení a po ukončení správního řízení budou tyto poskytnuté materiály skartovány.

 

Petra Krejčí
Pověřený zástup ředitelky školy

V Petrovicích dne 7. 4. 2020

Zveřejněno 07. 04. 2020

Návod na vplnění ošetřovného

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) zveřejnila na svých stránkách přehledné návody.

Zveřejněno 06. 04. 2020

Zaměstnání ve Veselici

montážní pracovník - elektrikář

Firma MTM Tech [DOCX 11.54 kB]

Firma MTM Tech, s.r.o. s pracovištěm v obci Veselice, přijme:

Samostatného montážního pracovníka se zaměřením na elektroinstalaci strojů, nástaveb traktorů a nosičů.

Požadavek:

  • úplné odborné nebo středoškolské vzdělání elektrotechnického směru
  • zkušenost s elektrickými, montážními a servisními pracemi
  • znalost čtení elektrických schémat, strojírenských výkresů
  • znalost práce na PC
  • řidič. průkaz skupiny min. B
  • ochota učit se, komunikativnost, iniciativa, flexibilita

Nástup po dohodě, možný ihned.

Dále nabízíme:

  • práce v mladém kolektivu
  • možnost zvyšování kvalifikace
  • jazykové kurzy
  • odměny za realizaci mimořádných úkolů

V případě zájmu nám zašlete Váš životopis na e-mail klima@mtmtech.cz, nebo nás kontaktujte na tel č. 602 218 568.

Zveřejněno 02. 04. 2020

Nakládání s odpady

v době pandémie Coronaviru

ikona Nakladani_s_odpady_v době koronaviru - pokyn MŽP [PDF 508.37 kB]

Zveřejněno 01. 04. 2020

Zápis dětí ZŠ Sloup

Proběhne: 02. 04. 2020

Zápis k povinné školní docházce do prvního ročníku ZŠ Sloup pro školní rok 2020 / 2021.

Zápis k povinné školní docházce do prvního ročníku ZŠ Sloup pro školní rok 2020 / 2021 proběhne k původně oznámenému oficiálnímu termínu, kterým je čtvrtek 2. dubna 2020 bez osobní přítomnosti dětí ve škole.

Podrobnosti a potřebné dokumenty zveřejníme příští týden na www.zssloup.net. Zjednodušeně - bude stačit vyplnit žádost o přijetí a zápisový lístek a odeslat do školy.

Zveřejněno 27. 03. 2020

Nařízení k maturitám a dokončení školního roku

Sbírka zákonů č. 133 - 137 / 2020

sb048-20 [PDF 127.79 kB]

Zveřejněno 25. 03. 2020

Linky důvěry

Kontakty na krizové linky

ikona KRIZOVÉ LINKY 19.3.2020 [DOCX 276.2 kB]

Zveřejněno 24. 03. 2020

Usnesení vlády České republiky

Krizové opatření ze dne 23.3.2020

Usnesení vlády ČR [PDF 106.16 kB]

Zveřejněno 20. 03. 2020

Prokazování totožnosti

Stanovisko Ministerstva vnitra k posuzování prokazování totožnosti občanským průkazem, cestovním pasem a řidičským průkazem.

Stanovisko totožnost a povinnosti [DOCX 15.49 kB]

Zveřejněno 20. 03. 2020

Nemocnice Blansko

Nemocnice Blansko uzavřela ordinace

Nemocnice Blansko [PDF 776.71 kB]

Zveřejněno 20. 03. 2020

Ošetřovné

Nové informace vztahující se k OČR.

Zveřejněno 19. 03. 2020

Usnesení vlády

ze dne 18. března 2020 č. 247 o přijetí krizového opatření.

ikona sb041-20 [PDF 97.21 kB]

Zveřejněno 18. 03. 2020

Opatření Nemocnice Blansko

Informace a opatření Nemocnice Blansko související s aktuální epidemiologickou situací.

Vstup do areálu

Areál Nemocnice Blansko se dnes 16.3. 2020 v 15.30. hod uzavřel a od této doby je zaveden řízený vstup pouze přes vrátnici nemocnice následujícím způsobem: 

  • Vjezd, parkování a vstup do areálu budou řídit pracovníci vrátnice. Poskytnou základní informace o parkování, uzavřených vchodech, atd., provedou základní nasměrování vjíždějících a vstupujících. Nebudou zjišťovat anamnestické a zdravotní údaje. Provoz automatického vjezdového systému bude ve zvláštním režimu. Vjezd a vstup pro zaměstnance je bez omezení.
  • V pracovní dny v době 7.00 - 15.30 hod bude jediným vstupem do nemocnice pro veřejnost vstup od lékárny. Vstup bude řízen týmem pracovníků jednodenní péče v ochranných pomůckách, kteří budou vstupujícím měřit tělesnou teplotu, zjišťovat cestovatelskou a zdravotní anamnézu, předávat prohlášení, směrovat do provozů a k jednotlivým ambulancím. Vchod z ul. Sadová bude trvale uzavřen. Zadní vchod do NB bude určen pouze pro pacienty přijíždějící na dialýzu, vozy ZZS JMK, dopravní službu přivážející a odvážející pacienty z lůžkových a na lůžková oddělení. Přístup do areálu z městského parkoviště nad nemocnicí bude uzavřen. Zadní vchod pro zaměstnance je zpřístupněn na univerzální klíč. Vchod u lékárny bude v pracovní dny od 15.30-07.00 hod a o víkendech uzavřen.
  • V pracovní dny v době 15.30 - 07.00 hod a o víkendech bude řízený přístup do nemocnice zadním vchodem (zvonek - LSPP, CHIR pohotovost, CP; vozy ZZSJMK, dopravní služba, pacienti dialýza). Zaměstnanci mohou vstupovat prostřednictvím univerzálního klíče. 
  • V době 18.00 - 06:00 hod bude u zadního vchodu pracovník Security.

 

Provoz lékárny a prodejny zdravotních potřeb

Výdej pro pacienty a veřejnost bude probíhat pouze prostřednictvím výdejního okénka ze dvora - přístup bude řízen zveřejněným pokynem u lékárny (omezený počet vstupu osob do zádveří k výdejnímu okénku, rozestupy v řadě, apod.). Vstup do prodejny zdravotních pomůcek bude omezen.

Centrální odběr krve (COK)

Provoz COK bude zajištěn i nadále ve stávajícím režimu, doba provozu je změněna na 7.00-9.00 hod. Vstup a přístup pacientů do čekárny k odběru bude řízen samostatným pracovníkem od vstupu u lékárny do NB směrem k čekárně u OKL - max. počet osob v čekárně 10, rozestupy, apod.

Izolace nehospitalizovaného pacienta s podezřením na COVID-19

V pracovní dny v době 7-15.30 hod izolují pacienta pracovníci v 1.linii v prostoru za informačním centrem u oční optiky, přivolají ZZS JMK. Mimo tuto dobu a při dalším jiném podezření se pacient izoluje na místě zjištění, přivolá se ZZS JMK. Pacientovi s podezřením na COVID 19 se nasadí rouška.

Zveřejněno 18. 03. 2020

Důchodci v obchodě a povinné roušky

Od 19. 3. 2020 je zakázán  vstup do maloobchodních prodejen potravin mezi 10. a 12. hodinou všem kromě seniorů.

Přítomen bude moci být pouze personál prodejny.

Od čtvrtka platí rovněž povinné nošení ochranných pomůcek na veřejnosti. Lidé musí využívat „jakoukoliv ochranu úst a nosu” na všech místech, aby se zabránilo šíření kapének.

Roušky budou zdarma předány po distribuci přes obecní úřady. Jakmile obdržíme informaci rozešleme informaci.

Zveřejněno 17. 03. 2020

Obec nabízí seniorům

Vláda schválila doporučení pro osoby starší 70 let, aby po dobu trvání nouzového stavu nevycházeli mimo svá obydlí.

Výjimkou jsou návštěvy zdravotnického zařízení za účelem zajištění neodkladné zdravotní péče. Obec těmto osobám zajistili potřebnou pomoc včetně nákupu potravin a léků.

Obracejte se na vedoucí sociálních služeb Mgr. Pavlu Švédovou tel. 516 412 337.

Zveřejněno 17. 03. 2020

Regulace dopravy JMK

Ve veřejné linkové dopravě zařazené do IDS JMK začínají od půlnoci 16. března platit následující pravidla:

  1. Zakazuje se nástup předními dveřmi ve všech vozidlech zařazených do IDS JMK (Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje).
  2. Cestující budou nastupovat a vystupovat druhými (případně dalšími) dveřmi, s tím, že toto opatření se nevztahuje na vozidla pouze s jedněmi dveřmi.
  3. Cestující nebudou odbaveni řidičem ani odbavovacím zařízením ve vozidle. Již zakoupené kupóny (jízdní doklady) nebudou cestující ve vozidle označovat.
  4. Dopravce zajistí označení předních dveří ve vozidle zákazem vstupu a přední ochranný prostor vozidla zabezpečí proti vstupu cestujících.


Rozhodnutí na úřední desce

 

Zveřejněno 16. 03. 2020

Informace k hraničním přechodům

Opatření obecné povahy.

Zpět na seznam aktualit