Aktuality
Zveřejněno 02. 12. 2020
Zubní pohotovost v prosinci 2020
Služba je k dispozici vždy v sobotu, v neděli a o státních svátcích od 8:00 do 13:00 hodin.
Mimo uvedenou dobu je zajištěna v Brně na adrese Úrazová nemocnice, Ponávka 6, tel. 545 538 111. Úrazová nemocnice službu zajišťuje ve všední dny od 18:00 hodin do 24:00 hodin. O sobotách, nedělích a svátcích od 8:00 do 20:00 hodin.
5. prosince MUDr. Houdková Radka, Blansko, Pražská 1b, tel.: 731 144 155
6. prosince MUDr. Chatrný Martin, Boskovice, Lidická 8, tel.: 516 454 338
12. prosince MUDr. Jaklová Eva, Boskovice, Smetanova 24, tel.: 516 454 046
13. prosince MDDr. Janáč Jiří, Boskovice, Lidická 10, tel.: 537 021 289
19. prosince MDDr. Javorská Aneta, Poliklinika Blansko, Sadová 33, tel.: 516 488 455
20. prosince MUDr. Jílková Stanislava, Rájec, Ol. Blažka 145, tel.: 516 410 786
24. prosince MUDr. Kopáčková Drahomíra, Letovice, A. Krejčího 1a, tel.:5 16 474 369
25. prosince MDDr. Koudelková Dagmar, Blansko, Pražská 1b, tel.: 778 168 741
26. prosince MUDr. Kraml Pavel, Boskovice, Růžové nám. 16, tel.: 733 644 499
27. prosince MUDr. Křížová Romana, Knínice u Boskovic, 330, tel.: 774 844 735
Zveřejněno 21. 11. 2020
Uvolňování od 23.11.2020
Usnesení vlády České republiky 471 – 478
Uvolňování od 23.11.2020 [PDF 147.65 kB]
Zveřejněno 18. 11. 2020
Kolik lidí může do obchodů
Přehled nového opatření.
Kolik lidí bude vpuštěno?
Obchod | Průměrná prodejní plocha | Počet vpuštěných lidí |
Albert hypermarket | 3 000–10 000 m2 | 200–667 |
Albert supermarket | 400–2 000 m2 | 27–133 |
Billa | 900 m2 | 60 |
COOP Terno | od 500 m2 | od 33 |
Globus | 11 000 m2 | 733 |
Kaufland | 4 200–4 800 m2 | 280–320 |
Lidl | 1 400–1 700 m2 | 93–113 |
Makro | 9 700 m2 | 645 |
Penny | 830 m2 | 55 |
Tesco | 160–8 700 m2 | 11–580 |
Co až se situace zlepší?
Až dojde ke zlepšení a skóre v protiepidemickém systému dosáhne 21 až 40 bodů, což odpovídá druhému stupni, budou moci v maloobchodech být 2 osoby na 15 m2 provozní plochy s tím, že dvoumetrové rozestupy zůstanou zachovány.
Obchod | Průměrná prodejní plocha | Počet vpuštěných lidí |
Albert hypermarket | 3 000–10 000 m2 | 400–1 334 |
Albert supermarket | 400–2 000 m2 | 52–266 |
Billa | 900 m2 | 120 |
COOP Terno | od 500 m2 | od 66 |
Globus | 11 000 m2 | 1 466 |
Kaufland | 4 200–4 800 m2 | 560–640 |
Lidl | 1 400–1 700 m2 | 186–226 |
Makro | 9 700 m2 | 1 290 |
Penny | 830 m2 | 110 |
Tesco | 160–8 700 m2 | 22–1 160 |
V prvním stupni (skóre 0–20) bude počet zákazníků omezen na 4 osoby na 15 m2 provozní plochy.
Obchod | Průměrná prodejní plocha | Počet vpuštěných lidí |
Albert hypermarket | 3 000–10 000 m2 | 800–2 668 |
Albert supermarket | 400–2 000 m2 | 104–532 |
Billa | 900 m2 | 240 |
COOP Terno | od 500 m2 | od 132 |
Globus | 11 000 m2 | 2 932 |
Kaufland | 4 200–4 800 m2 | 1 120–1 280 |
Lidl | 1 400–1 700 m2 | 372–452 |
Makro | 9 700 m2 | 2 580 |
Penny | 830 m2 | 220 |
Tesco | 160–8 700 m2 | 44–2 320 |
Zveřejněno 31. 10. 2020
Nařízení vlády do 20. listopadu 2020
Nařízení vlády ČR od 2. listopadu 2020 od 00:00 hod. do dne 20. listopadu 2020 do 23:59 hod viz sbírky zákonů
Zveřejněno 27. 10. 2020
Ministerstvo zdůvodňuje opatření
Aktuální epidemiologická situace v ČR K 25.10.2020
Aktuální vývoj epidemiologické situace v ČR K 25.10 2020 [PDF 5.02 MB]
Zveřejněno 27. 10. 2020
Zákazu volného pohybu osob od 28.10.2020
Aktuální krizová opatření z 26.10.2020
- Zákaz maloobchodu a služeb [PDF 246.88 kB]
- Omezenívolného pohybu [PDF 232.49 kB]
- Přehled aktuálních opatření [DOCX 27.54 kB]
Zveřejněno 26. 10. 2020
OŠETŘOVNÉ
Informace z ČSSZ k novému ošetřovnému při uzavření škol.
Zveřejněno 21. 10. 2020
Nařízení od 22.10.2020
Proběhne: 22. 10. 2020
Aktuální Usnesení Vlády ČR
- Pohyb osob [PDF 229.99 kB]
- Orgány veřejné moci [PDF 210.44 kB]
- Omezení obchodu a služeb [PDF 242.03 kB]
Zveřejněno 21. 10. 2020
Nabídka zaměstnání
Nástupní mzda od 20.000 Kč, řada zajímavých benefitů a náborový příplatek 60.000 Kč.
Společnost TE Connectivity /čti tý ý konektyvyty/ v Kuřimi, výrobce konektorů a kabeláže pro automobilový průmysl, nabízí zájemcům o zaměstnání možnost brigády i stálého pracovního poměru. Nástup možný ihned. Nástupní mzda od 20.000 Kč, řada zajímavých benefitů a náborový příplatek 60.000 Kč. Telefon 771 130 030, e-mail nabor@te.com.
- 2020_Náborový leták_ATE (1) [DOCX 45 kB]
- 2020_Náborový leták_brigáda [DOCX 50.24 kB]
- 2020_Náborový leták_kmen [DOCX 48.25 kB]
Zveřejněno 16. 10. 2020
Sběr železného šrotu ZRUŠENO
Sbor dobrovolných hasičů Petrovice
PROSÍME SPOLUOBČANY, ABY KOVOVÝ ODPAD PŘIPRAVILI PŘED SVÉ DOMY. TĚŽKÉ PŘEDMĚTY POMŮŽEME VYNÉST.
Zveřejněno 13. 10. 2020
Usnesení
Usnesení Vlády k nově přijatým opatřením.
- Hromadné akce [PDF 238.12 kB]
- Zajištění mediků [PDF 226.74 kB]
- Sociální dávky [PDF 206.65 kB]
- Sociální služby pro děti [PDF 209.49 kB]
- Poskytování sociálních služeb [PDF 208.67 kB]
- Zákaz vycházení [PDF 205.06 kB]
Zveřejněno 13. 10. 2020
Opatření od 14.10.2020
Usnesení vlády České republiky o přijetí krizového opatření
Opatření od 14.10.2020 [PDF 256.88 kB]
Zveřejněno 02. 10. 2020
Nouzový stav od 5.10.2020
Vydání sbírky zákonů č. 158/2020 v souvislosti s COVID-19
Zveřejněno 21. 09. 2020
Kulturní dům
Sál KD se nepronajíma
S ohledem na metodiské pokyny hygienické stanice oznamuje starosta obce, že se do odvolání nebude pronajímat sál kulturního domu pro soukromé a rodinné účely a akce.
Zveřejněno 10. 09. 2020
Oprava kulturního domu a okolí
V těchto dnech byla zahájena oprava fasády kulturního domu a jeho okolí.
Na opravu obec získala dotaci z MMR a JMK 600 + 240 tis. korun a vlastní zdroje byly schváleny v rozpočtu obce na letošní rok. Od 1.října zahájí společnost RONYTRANS prodloužení chodníku od obce Žďár a úpravy před kulturním domem, kdy se vybuduje bezbariérový vstup do KD a terasa pro venkovní posezení.
Parkovací místa pro ObÚ
Stavební práce budou pokračovat v roce 2021 rekonstrukcí betonové zdi za kulturním domem s vyznačením nových parkovacích míst
Zveřejněno 02. 09. 2020
Pošta informuje
Od 1.9.2020 Otevírací doba Pošta Rájec-Jestřebí.
PO | 10:00 - 12:00 | 13:00 - 18:00 |
ÚT | 08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00 |
ST | 10:00 - 12:00 | 13:00 - 18:00 |
ČT | 08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00 |
PÁ | 08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00 |
SO | 08:00 - 12:00 | |
NE | Zavřeno |
Zveřejněno 26. 08. 2020
Výkup jablek
V pondělí 31.8. se zahajuje výkup padaných jablek.
Výkup bude probíhat v Rájci Jestřebí v areálu kovošrotu na ulici Jiráskova 321.
Rájec-Jestřebí [PDF 182.68 kB]
Zveřejněno 25. 08. 2020
Roušky od 1.9.2020
Ministerstvo zdravotnictví zveřejnilo mimořádná opatření s účinností od 1.9.2020 zkracující karanténní opatření na deset dní a povinnost roušek ve vybraných vnitřních prostorech.
Od 1. září budou roušky povinné v zařízeních zdravotních a sociálních služeb, ve veřejné dopravě, na úřadech či ve volebních místnostech. Kapacita hromadných akcí zůstává stejná, na vnitřní akce nad 100 osob však bude vstup pouze s rouškou. Mimořádné opatření, které zavádí povinnost ochrany dýchacích cest, se tedy od září nově vztahuje na některé vnitřní prostory staveb a veřejnou dopravu, konkrétně se jedná o:
- zařízení zdravotních a sociálních služeb (nemocnice, ambulance, polikliniky, domovy pro seniory, stacionáře, lékárny a další zařízení),
- úřady (místnosti určené pro kontakt s veřejností v době, kdy slouží pro tento účel),
- veřejná doprava (MHD, meziměstská doprava, taxislužby, zájezdové autobusy a další),
- vnitřní hromadné akce nad 100 osob,
- volební místnosti.
Přehled všech platných výjimek z mimořádného opatření:
- děti do dvou let věku,
- osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální
- schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu,
- pacienty, jsou-li hospitalizovaní ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče, a je-li to potřebné pro poskytování zdravotních služeb,
- zdravotnické pracovníky po dobu nezbytně nutnou, je-li to potřebné pro poskytování zdravotních služeb,
- uživatele sociálních služeb v zařízeních sociálních služeb, kterými jsou týdenní stacionáře, domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory a domovy se zvláštním režimem, a v zařízeních poskytujících odlehčovací sociální služby v pobytové formě,
- další případy zřetele hodné, které stanoví poskytovatel zdravotních nebo sociálních služeb nebo ošetřující lékař pro pohyb a pobyt ve zdravotnických zařízení a v zařízeních sociálních služeb,
- osoby řídící vozidlo veřejné dopravy nebo autobus i v rámci jiné než veřejné dopravy, kdy nejsou v přímém kontaktu s cestujícím při jeho odbavení,
- soudce, přísedící, státní zástupce, obviněné a jejich obhájce, účastníky civilních, správních a ústavních soudních řízení a jejich zástupce, svědky,
- znalce, tlumočníky a další osoby, o kterých tak rozhodne soud, a to v místě a době soudního řízení,
- osoby cestující v prostředcích veřejné dopravy a v autobusech i v rámci jiné než veřejné dopravy po dobu nezbytně nutnou ke konzumaci potravin a pokrmů včetně nápojů,
- snoubence v průběhu sňatečného obřadu a další osoby tomuto obřadu přítomné a osoby činící prohlášení o tom, že spolu vstupují do
- registrovaného partnerství, a další osoby tomuto prohlášení přítomné,
- osoby po dobu nezbytně nutnou pro pořízení jejich portrétní fotografie, popř. fotografie novomanželů, včetně společné fotografie s členy domácnosti a dalšími blízkými osobami,
- pohyb a pobyt v prostorech lázeňských a léčebných bazénů.
Zkrácení karanténních opatření
Izolace u osob, kterým bylo RT PCR testem prokázána přítomnost SARS-CoV-2 a nemají příznaky onemocnění COVID-19, se nově nařizuje v minimální délce trvání 10 dnů. U pozitivně testovaných osob, které mají příznaky onemocnění COVID-19 se doba izolace upravuje tak, že minimálně 3 dny nesmí mít příznaky onemocnění, než bude izolace ukončena, a zároveň izolace nesmí být kratší než 10 dnů. Začátek doby izolace se počítá ode dne odběru laboratorního vzorku. Izolace se ukončuje po uplynutí stanovené doby bez PCR testu, s výjimkou osob pracujících ve zdravotních a sociálních službách, kde je vyžadováno ukončení PCR testem. PCR test u těchto pracovníků se provede 10. den izolace, v případě pozitivního výsledku se zopakuje za dalších 5 dní.
Všem osobám, které byly na základě epidemiologického šetření určeny jako osoby v úzkém kontaktu s nakaženým, se nařizuje karanténní opatření v minimální délce 10 dnů. Doba karanténních opatření se počítá ode dne posledního kontaktu. Nařizuje se provést jeden PCR test mezi 1. a 5. dnem a druhý PCR test 10. den. V případě pozitivního testu se osoba izoluje. V případě negativního testu a absenci klinických příznaků lze karanténní opatření ukončit.
V případě, že osoby jsou dlouhodobě PCR pozitivní a bez příznaků onemocnění COVID-19, a potřebují z podložených důvodů osvědčit bezinfekčnost, provede se některé z alternativních laboratorních metod (např. LAMP, antigenním test anebo kultivačním průkazem viru ve specializovaných laboratořích).
Zveřejněno 21. 08. 2020
Opatření od 1.9.2020
Proběhne: 01. 09. 2020
Opatření nařízené Ministerstvem zdravotnictví od 1. 9. 2020 k nošení roušek u veřejnosti a omezení kulturních, sportovních a společenských akcí.
- Omezení hromadných akcí od 1. 9. 2020 do odvolání [PDF 233.94 kB]
- Rošky od 1. 9. 2020 [PDF 244.24 kB]
Zveřejněno 18. 08. 2020
Inspekce Životního prostředí kontrolovala obecní les
Předmětem kontroly bylo dodržování povinnosti.
Předmětem kontroly bylo dodržování povinnosti, vyplývajících z právních předpisů a rozhodnutí, týkajících se celospolečenských funkcí lesa jako složky životního prostředí. Kontrolou bylo zjištěno, že obec řádně provádí optaření, je prováděna řádně obnova lesa a vedena lesní hospodářská evidence.
Kontrola les 2020 [PDF 3.5 MB]